:

NAS uređaji – instalacija i održavanje

Savremeni način života i poslovanja zahtevaju svakodnevno upravljanje, čuvanje i deljenje velikog broja digitalnih podataka. NAS uređaji su stvoreni kako bi omogućili jednostavan pristup. Njihova svrha je sigurno skladištenje različitih vrsta datoteka, uključujući dokumente, fotografije i video materijale. Zato je NAS uređaj (Network Attached Storage) namenjen svima koji žele jednostavno, sigurno i brzo upravljanje elektronskim sadržajem. Kako biste prestali da brinete gde Vam je USB i kada ćete ga izgubiti, potrebno je samo da se uradi instalacija i redovno održavanje NAS uređaja. Šta je NAS uređaj (Network Attached Storage) ili NAS server

NAS uređaj (skraćenica od Network Attached Storage) je specijalizovan uređaj za skladištenje podataka koji je prikačen na internet mrežu. Čini ga niz hard-diskova povezanih sa kućnom ili poslovnom mrežom sa ciljem razmene podatka između većeg broja računara. NAS uređaj, poznat i kao NAS server, poseduje IP adresu. Pristup mu se ostvaruje direktno preko računarske mreže putem integrisanog servera (FTP) unutar samog NAS-a. Često se naziva i file-level skladištenje jer je pogodan za čuvanje i prenošenje fajlova.

Zašto je važno da imate NAS uređaj?

NAS uređaji omogućavaju brzu i sigurnu razmenu podataka između različitih uređaja, poput telefona, pametnih televizora, laptopova i PC-ja. Pored funkcionalnosti umrežavanja i deljenja dokumenata, fotografija te strimovanja filma i slušanja muzike, ovi uređaji pružaju preciznu kontrolu nad upravljanjem i podešavanjem privatnosti.

Mogućnost organizovanja fajlova po prioritetima omogućava strukturirano upravljanje i kontrolu nad pravima pristupa. Takođe, postoji opcija zaključavanja privatnih fajlova šifrom ili ograničavanjem pristupa samo sa određenih računara. Ovakva podešavanja pružaju potpunu kontrolu nad deljenim podacima, a RAID režim rada obezbeđuje dodatnu sigurnost, sprečavajući gubitak podataka usled kvarova, virusa ili problema na mreži.

NAS uređaji automatski prave rezervne kopije podataka, čuvajući ih na dva hard diska. Ove kopije mogu biti dostupne i na udaljenim lokacijama, pružajući dodatnu sigurnost u slučaju brisanja ili gubitka podataka. Centralna lokacija omogućava pristup sa bilo kog uređaja u svakom trenutku, uz dodatnu sigurnost VPN pristupom.

Integrisani softver omogućava korisnicima različitih operativnih sistema pristup datotekama, čak i kada su računari isključeni. Zahvaljujući operativnom sistemu, održavanje NAS uređaja je jednostavno, a skladišni prostor mreže lako se proširuje, omogućavajući dodatni kapacitet memorije.

Koliko su NAS uređaji važni za firme?

NAS uređaji, kao što su Synology DS120J, Synology DS723+ ili Asustor, pružaju efikasno rešenje za centralizovano čuvanje podataka u malim i srednjim preduzećima. Umesto da se podaci raspoređuju po različitim računarima, ova rešenja olakšavaju pristup velikim količinama podataka sa više uređaja. Ovo je posebno korisno za poboljšanje poslovanja, omogućavajući konstantan pristup ažurnim podacima i olakšavajući saradnju između zaposlenih.

NAS uređaji funkcionišu poput privatnog claud-a, omogućavajući pristup fajlovima putem interneta. Ovo znači da zaposleni mogu raditi sa bilo koje lokacije, 24/7, čak i kada su drugi računari u mreži isključeni. Pored toga, čuvanje podataka na NAS serveru je sigurnije od čuvanja na pojedinačnim računarima. Upravljanje ovim uređajima je jednostavno, a praktičan dizajn omogućava jednostavnu instalaciju i zauzimanje minimalnog prostora. Povezivanje na lokalnu mrežu (LAN) se obavlja preko rutera ili switch-a, što dodatno olakšava upotrebu ovih uređaja.

 

 

 

Kontaktirajte nas , a naši iskusni serviseri rešiće svaku Vašu nedoumicu i dati najbolje preporuke kada je kupovina NAS uređaja u pitanju. – Kontakt Ralink

Bekap (back up) podataka

Pravljene rezervnih kopija (bekap/back up) podataka redovna je praksa kompanija i pojedinaca koji odgovorno čuvaju svoje podatke. Ipak, još uvek veliki procenat pravnih i fizičkih lica zanemaruje ovu važnu aktivnost, sve dok ne bude prekasno. Gubljenje fajlova znači gubljenje vremena i novca, a sve u cilju vraćanja informacija koje su u nekim slučajevima ključne za poslovanje. U nastavku Vam predstavljamo kako da, na najbolji način, sprečite gubitak važnih podataka.

Šta je bekap (back up) podataka?

Šta znači bekapovanje podataka? Back up podataka je proces pravljenja rezervnih kopija u cilju njihovog čuvanja. Time se sprečava njihov gubitak u slučaju neželjenih događaja, bilo da je u pitanju virus ili prestanak rada hard diska. Rezervne kopije se najčešće čuvaju na drugim mestima, kako bi se obezbedila dodatna sigurnost.

Kako nastaje gubitak podataka?

Do gubitka podataka može doći kada se podaci slučajno obrišu ili nešto prouzrokuje njihovo oštećenje. Virus, fizičko oštećenje ili greške pri formatiranju mogu učiniti podatke nečitljivim. Prema jednom istraživanju sa početka 2023. godine, 67% izgubljenih podataka prouzrokuje kvar hard diska ili sistema, 14% prouzrokuju ljudske greške, dok 10% proističe iz kvara softvera.

Uzroci gubitka podataka:

-Ljudske greške -Virusi i malver -Formatiranje ili oštećenje hard diska -Prekidi napajanja -Krađa računara -Oštećenje prosipanjem tečnosti -Nesreće i prirodne katastrofe -Kvar softvera -Hakerski napadi i zloupotreba

Nekada se dešava da, u toku obavljanja posla, zaposleni prave nenamerne greške. To su npr. brisanje važnih dokumenata ili delova dokumenata, oštećenje ili formatiranje hard diska ili prosipanje tečnosti. Takođe, kompjuter često dobije virus putem elektronske pošte i pozivom da se klikne na određeni link. Najveći broj gubitaka podataka dešava se zbog kvara hardvera, najčešće hard diska, na kome se podaci u kompjuteru i skladište. Od ukupnog broja kvarova hard diska, 60% je rezultat mehaničkih problema, a 40% je posledica ljudske zloupotrebe ili nepravilnog rukovanja uključujući i padove.

Hard diskovi mogu biti oštećeni ako se računar pregrije ili zbog nakupljene prašine u računaru. Ipak, kao i svaki uređaj, hard disk se troši tokom vremena i u nekom trenutku će prestati da radi. Znakovi koji upozoravanju na otkaz hard diska su: fajlovi se ne otvaraju, računar se zamrzava, hard disk ima probleme pri pokretanju, brzina obrade podataka opada itd. Prekidi napajanja mogu da dovedu do oštećenja postojećih fajlova zbog nepravilnih procedura isključivanja. Vremenske nepogode mogu potpuno uništiti tehnologiju kompanije, pa nije moguće povratiti podatke izgubljene usled katastrofe.

Kako sprečiti gubitak podataka?

Neki izgubljeni podaci mogu biti spaseni, ali ovaj proces zahteva pomoć IT stručnjaka, troši vreme i resurse koje preduzeće može koristiti na drugi način. U nekim slučajevima izgubljene informacije i fajlove nije moguće vratiti, što prevenciju čini još važnijom. Razumevanjem uzroka i potencijalnih pretnji značajno smanjujete šanse za gubitak podataka. Kako ne biste dobili obaveštenje „Vaši podaci su sada naši” zaštitite se od malvera odgovarajućom antivirus zaštitom. Održavajte antivirusne sisteme stalno ažuriranim i redovno pokrećite skeniranja. Instalirajte program koji Vam omogućava praćenje laptopa u slučaju krađe i softver koji će pratiti stanje, odnosno zdravlje hard diska. Ako je hard disk potpuno oštećen, možete pokušati povratiti podatke pomoću programa za obnavljanje podataka. Međutim, najbolje je kontaktirati stručnjaka koji će vam pomoći u obnovi podataka izgubljenih u slučaju kvara hard diska.

Kako se radi bekapovanje (bekap) podataka

Zbog svega prethodno navedenog važno je redovno čuvati podatke na udaljenom mestu uz pomoć eksternog hard diska i na cloud serveru, poput Dropbox ili Google Cloud. Ručno, kao i automatsko pravljenje rezervne kopije uz pomoć programa za bekap osiguravaju da bilo kakva greška ili kvar ne unište podatke. Strategija 3-2-1 bekapovanja podrazumeva da u dva različita formata imate tri kopije svojih podataka, od kojih jedna nije ni fizički u neposrednoj blizini računara. Fizički odvojeni od računara ili laptopa, fajlovi više nisu ugroženi lokalnom katastrofom ili krađom. Uz Windows 10 i Microsoft nalog dobijate rešenje za jednokratnu rezervnu kopiju.

Najbolja opcija za bezbedno skladištenje, korišćenje, ali i back up podataka predstavljaju NAS uređaji, (ovde se može linkovati ka tekstu NAS uređaji). Ovo je jedno od najboljih rešenja za čuvanje podataka jer ukoliko jedan disk na NAS uređaju otkaže, drugi će sačuvati podatke. Ukoliko Vam je potrebna pomoć u implementaciji sistema za zaštitu podataka, servis računara RaLink Novi Sad Vam može pomoći. Naše usluge su pomogle velikom broju kompanija da unaprede svoje sisteme, a to isto možemo uraditi i za Vašu firmu.

Pozovite nas i saznajte više o tome kako da unapredite svoju strategiju zaštite podataka i njihov redovni bekap-Kontakt Ralink

WEBINAR

Webinar-izrada avansnih računa

Dragi korisnici,

Za vas smo pripremili Webinar na kom ćemo vam pokazati postupak izrade avansnih računa na Teron softveru. Webinaru mogu pristupiti svi zainteresovani, kako Ralink komitenti tako i ostali. Webinar se deli u tri paketa: BASIC, STANDARD I PREMIUM.

BASIC paket sastoji se od video snimka u kome su objašnjeni postupci izrade avansnih računa uz pomoć simulacije i u isto vreme objašnjenje svakog postupka. Pored video snimka dobijate pisano uputstvo za sve što se radilo na Webinaru. Nakon prijave na Webinar dobijate link sa pristupom video materijalu.

STANDARD paket podrazumeva grupnu obuku na platformi Zoom.
U toku Webinara zajedno prolazimo kroz izradu avansnih računa sa svim mogućnostima. Nakon završetka Webinara imate priliku da postavite pitanja u vezi tehničkih mogućnosti uređaja pri izradi avansa. Nakon prijave na Webinar, šaljemo Vam termine koji su dostupni, a vi birate koji dan i koje vreme vam najviše odgovara. Takođe kao i u Basic paketu, dobijate pisano uputstvo za sve što se radilo na Weibnaru, kao i snimljen webinar kako bi se mogli podsetiti postupaka izrade računa.

PREMIUM paket baziran je na Individualnoj obuci na Zoom platformi.
U zavisnosti od dogovora na Webinaru ćemo vam pokazati sve postupke izrada ili ukoliko želite baziraćemo se na realne situacije, ili na primere koji su vama najviše potrebni.
Nakon završetka „obuke“ imate dodatno vreme za postavljanje pitanja, rešavanja nedoumica i konsulatacije u vezi tehničkog dela.

Prijava se vrši dostavljanjem sledećih podataka:

        -Naziv firme

         -Pib

         -Validna mejl adresa

         -Kontakt telefon

         -Naziv odabranog paketa

         Podatke dostavljate na:

         Email: ralinkns1@gmail.com

         Putem društvenih mreža Instagram i Facebook

         Pozivom na broj: 021466682

POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

         AŽURIRANJA TERON SOFTVERA

29.06.2023.

Teron ESIR:

11.05.2023.

Teron ESIR:

06.04.2023.

Teron ESIR:
  • Prvi korisnik ima administratorske privilegije, dok se ostalim korisnicima dodeljuju specifična ovlašćenja. Detaljno definisanje prava pristupa: administrator ima potpuni pristup, dok se narednim korisnicima specificiraju posebna ovlašćenja. Podešavanje prava pristupa se realizuje u okviru opcije “Podešavanja / Prodavac / Promeni” a potom pritiskom na ikonicu u obliku katanca. Ova funkcionalnost zahteva Teron Plus licencu.
  • Kada se artikl doda na račun, lista se automatski pomera na dole tako da je uvek vidljivo koji artikl je dodat
  • U podešavanjima je moguće uključiti opciju da se kasir automatski odjavi nakon fiskalizacije i štampanja računa (Podešavanja / Osnovna podešavanja / Automatska odjava nakon unetog računa).
  • U podešavanjima je moguće isključiti obavezan duži pritisak na opciju “Štampa” za pokretanje fiskalizacije (Podešavanja / Osnovna podešavanja / Duži pritisak ya štampu računa)
  • Mogućnost snimanja izveštaja u file na PC-u u XLSX formatu: na svim izveštajima postoji ikonica u obliku diskete pritiskom na koju se izveštaj snima u file na računaru
  • Unapređenje rada sa tastaturom na PC-u: pritiskom na enter na poslednjem polju za unos količine se artikl automatski dodaje na račun, pritiskom na F10 se pokreće proces fiskalizacije i štampanja računa.
  • Ispravljeni problemi u očitavanju barkod-a putem kamere
  • Ispravljen problem u unosu količine kada se obriše sadržaj polja a u podešavanjima je onemogućeno unošenje decimala

02.03.2023.

Teron ESIR sa podrškom za Engleski jezik i automatski prenos stanja magacina: Teron ESIR pruža podršku za Engleski jezik u svojoj aplikaciji, a automatski prenosi stanje magacina na server. Ova funkcionalnost omogućava korisnicima laku i efikasnu administraciju zaliha.
Pretraga baza pravnih lica i optimizacija E-Faktura u Teron Plus: U okviru Teron Plus, korisnici sada imaju mogućnost pretrage lokalne baze komitenata i baze kompanija (SEF i NBS). Novi izveštaji, poput “Otvoreni avansni računi” i “Zatvoreni avansni računi”, omogućavaju detaljan uvid u grupisane račune. Takođe, E-Fakture su optimizovane za rad sa dokumentima velikih veličina.
Dodatna poboljšanja i upozorenja: Dodatne funkcionalnosti uključuju automatsko preuzimanje Matičnog Broja kompanije iz baze kompanija u opciji za podešavanje podataka za E-Faktura. ESIR pruža upozorenje ukoliko uređaj nije preneo račune na server PURS-a u zadnjih 5 ili više dana. Takođe, korisnici se prilikom prvog pokretanja aplikacije upozoravaju na uslove korišćenja. Mogućnost prenosa računa na server može se podešavati prema želji korisnika. Ove promene doprinose unapređenoj stabilnosti sistema Teron ESIR.

09.02.2023.

Teron ESIR:
  • E-Faktura – mogućnost prilaganja tri dodatna pdf dokumenta uz svaku fakturu kao i pregleda priloženih dokumenata na fakturama (Teron Plus licenca)
  • E-Faktura – u skladu sa izmenama na SEF-u ukinuta je opcija poništavanja faktura a umesto nje omogućeno storniranje faktura (Teron Plus licenca)
  • E-Faktura – u skladu sa izmenama na SEF-u moguće je naknadno prihvatiti prethodno odbijenu fakturu (Teron Plus licenca)
  • E-Faktura – prilikom prihvatanja faktura više nije obavezno da se unese komentar (Teron Plus licenca)
  • E-Faktura – prilikom unosa artikla na račun se odmah pojavljuje upozorenje ukoliko artikl nema definisanu poresku kategoriju (Teron Plus licenca)
  • Izveštaj sa svim računima (Transakcije) na kraju ima dodatu i kolonu sa nazivom kasira
  • Podržan Ciontek CS20/CS30 uređaj
  • Unapređena stabilnost

POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

 

Kako do fiskalne kase?

U današnje vreme, kada je poslovanje sve složenije, važno je pronaći adekvatna rešenja koja će olakšati poslovanje i učiniti ga efikasnijim. Sigurno vam je poznato da su fiskalni uređaji neophodni deo opreme koju morate imati u svom poslovnom prostoru. Međutim, izbor pravog fiskalnog uređaja može biti pravi izazov, posebno kada se uzmu u obzir različite vrste delatnosti i njihove specifičnosti. Zbog toga se postavlja pitanje kako do fiskalne kase. U našoj ponudi, možete pronaći veliki izbor uređaja za sve vrste delatnosti. Bilo da se radi o trgovini, ugostiteljstvu turizmu ili bilo kojoj drugoj delatnosti Ralink ima rešenje. Naša ponuda obuhvata fiskalne kase, POS sisteme kao i prateću opremu poput bar kod čitača, fiskalne štampače, čitače bezbednosnog elementa i druge uređaje koji će zadovoljiti sve vaše potrebe u poslovanju. Nakon što odaberete odgovarajući uređaj iz naše ponude, mi ćemo se pobrinuti za ostale korake.

5 KORAKA DO FISKALNE KASE

Uz našu pomoć, izbor i instalacija fiskalnog uređaja postaje jednostavna i brza procedura. Naši stručnjaci su uvek spremni da pruže podršku i savete, kako bi vaše poslovanje bilo efikasno i uspešno. Sve što je potrebno da uradite jeste da nas posetite na adresi Todora Toze Jovanovića 4a ili da pogledate našu ponudu na sajtu ralink.rs i izaberete uređaj koji najbolje odgovara vašim poslovnim potrebama. Mi ćemo se pobrinuti za sve ostalo.

POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

Naplata avansa

 

 

NAPLATA AVANSA PRE PRIMENE SISTEMA EFISKALIZACIJE

Evidentiranje konačnog prometa (račun Promet – Prodaja), za koji je naplaćen avans pre primene sistema eFiskalizacije vrši se na sledeći način (primer):

Pre eFiskalizacije primljena su dva avansa za promet koji se oporezuje po poreskoj stopi od 20%.
Po osnovu primljenih avansa sačinjena su dva dokumenta:

1.Dokument o primljenom avansu broj 2, sačinjen 25.2.2022. godine na iznos 10.000;
2.Dokument o primljenom avansu broj 17, sačinjen 25.3.2022. godine na iznos 20.000;

Dana 5.04.2022. godine obveznik je otpočeo evidentiranje prometa preko elektronskog fiskalnog uređaja.

Dana 20.05.2022. godine izvršen je promet po osnovu kojeg se izdaje:
3.Avans-Refundacija PFR broj VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 255, PFR vreme 20.05.2022. godine na iznos 30.000 po stopi Đ. Referentni broj: XXXXXXXX-XXXXXXXX-17, Referentno vreme 25.03.2022. godine. Referenca XXXXXXXX-XXXXXXXX-17 odnosi se na poslednji avans primljen pre prelaska obveznika na sistem eFiskalizacije;
4.Promet-Prodaja PFR broj VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 256, PFR vreme 20.05.2022. godine iznos 30.000 po stopi Đ. Referentni broj: VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 255, Referentno vreme 20.05.2022. godine – plaćeno avansno 30.000 po stopi Đ, za uplatu 0. U polju za reklamu obveznik unosi referentni broj i datum izdavanja poslednjeg dokumenta o primljenom avansu (XXXXXXXX-XXXXXXXX-17 25.3.2022.).

NAPLATA AVANSA PRE, I U TOKU PRIMENE SISTEMA EFISKALIZACIJE

Evidentiranje konačnog prometa (račun Promet Prodaja), za koji je naplaćen avans pre primene sistema eFiskalizacije i avans posle fiskalizacije, potrebno je uraditi na sledeći način (primer):

Pre fiskalizacije primljena su dva avansa za promet koji se oporezuje po poreskoj stopi od 20%. Po osnovu primljenih avansa sačinjena su dva dokumenta:
1.Dokument o primljenom avansu broj 2, sačinjen 25.2.2022. godine na iznos 10.000;
2.Dokument o primljenom avansu broj 17, sačinjen 25.3.2022 godine na iznos 20.000;

Dana 5.04.2022. godine obveznik je otpočeo evidentiranje prometa preko elektronskog fiskalnog uređaja i posle toga izdaje dva avansna računa za isti promet:
1.Avans-Prodaja PFR broj VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 25, PFR vreme 25.04.2022. godine na iznos 15.000 po stopi Đ. Referentni broj: XXXXXXXX-XXXXXXXX-17, Referentno vreme 25.03.2022. godine. Referenca XXXXXXXX-XXXXXXXX-17 odnosi se na poslednji avans primljen pre prelaska obveznika na sistem eFiskalizacije;
2.Avans-Prodaja PFR broj VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 62, PFR vreme 05.05.2022. godine na iznos 10.000 po stopi Đ. Referentni broj: VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 25, Referentno vreme 25.04.2022. godine.

Dana 20.05.2022. godine izvršen je promet po osnovu kojeg se izdaje:

3.Avans-Refundacija PFR broj VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 97, PFR vreme 20.05.2022. godine unosi se iznos 55.000 po stopi Đ (što predstavlja zbir svih avansa primljenih i pre i posle eFiskalizacije koji se u tom momentu zatvara). Referentni broj: VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 62, Referentno vreme 05.05.2022. godine;
4.Promet-Prodaja PFR broj VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 98, PFR vreme 20.05.2022. godine iznos 60.000 po stopi Đ. Referentni broj: VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 97, Referentno vreme 20.05.2022. godine – plaćeno avansno 55.000 po stopi Đ, za uplatu 5.000 po stopi Đ.

U polju za reklamu obveznik unosi referentni broj i datum izdavanja poslednjeg fiskalnog računa Avans-Prodaja ( VBGR6ZIU – VBGR6ZIU – 62 05.05.2022.)

U SISTEMU EFISKALIZACIJE

Link sa kog su preuzete informacije: https://tap.sandbox.suf.purs.gov.rs/Help/view/1601869521/%D0%90%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%9B%D0%B0%D1%9A%D0%B5/sr-Cyrl-RS

09.02.2023.

Uputstvo – Kucanja avansnih računa

POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

NOVE FUNKCIONALNOSTI U TERON SOFTVERU I FISKALNIM KASAMA

Poštovani partneri,
U decembru je u planu realizacija četiri nove značajne funkcionalnosti u teron softveru i fiskalnih kasa Teron.
Svi naši korisnici će imati mogućnost da aktiviraju ove dodatne mogućnosti uz minimalnu nadoknadu ili da ostanu na sadašnjem paketu usluga.

U nastavku je spisak i detaljniji opis funkcionalnosti:

1. E-Faktura

Najznačajnija nova mogućnost su eFakture, koje postaju zakonska obaveza od 01.01.2023., odnosno slanje i prijem efaktura (kao što su fakture od javno komunalnih preduzeća, elektroprivrede…) kao i odobravanje i vođenje evidencije. Dakle sve to ćete moći raditi bez da se logujete na portal Poreske uprave SEF.

Teron softver i fiskalne kase bi imali mogućnost da se račun unese na isti način kao i za potrebe fiskalizacije, ali da se pošalje na SEF (sistem za elektronske fakture). Korisnik unosi stavke računa. Pored toga, ima opciju dodavanja podataka sa SEF-a koji nisu u fiskalizaciji (npr. matični broj, broj fakture). Teron ESIR pravi i šalje fakture. Takođe, pregleda, prihvata i odbija dolazne i odlazne fakture.

2.Lager lista

Mnogim korisnicima koji rade sa robom biće veoma značajna nova mogućnost vođenja stanja artikala odnosno lager lista. Dakle da uvek imate uvid u trenutno stanje robe u radnji.

Teron softver i fiskalne kase bi imali mogućnost da se popiše stanje robe (artikala) i prilikom prodaje bi se količina oduzimala sa stanja, a prilikom refundacije količina vraćala na stanje. U svakom momentu bi bilo moguće napraviti izveštaj po artiklima sa trenutnim stanjem kao i ažuriranje stanja za pojedinačne artikle.

3.Prenos transakcija na Teron Portal

Do sada je bilo moguće sa udaljene lokacije dodavati artikle i menjati cene, a od sada imate mogućnost i praćenja prometa od kuće ili sa bilo koje udaljene lokacije.

Korisnik bi bio u mogućnosti da aktivira opciju da se svi računi prenose na Teron Portal i na portalu bi korisnik mogao u realnom vremenu da ima uvid u sve račune. U slučaju da uređaj privremeno nema pristup internetu Teron ESIR bi pratio koji računi su poslati i čuvao ih sve dok ih uspešno ne pošalje na portal. Ova funkcionalnost korisna je za praćenje rada objekata. Nije potrebno pozivati radnike za izveštaje o transakcijama.

4.Više paralelnih računa (otvoreni računi)

Nova mogućnost za ugostitelje, ali i za ostale delatnosti kojima je potrebno da u isto vreme može biti otvoreno više računa.

Teron softver i fiskalne kase mogli bi raditi s više otvorenih računa. Korisnik bi se mogao prebacivati između njih, dodavati stavke, zatvarati i fiskalizovati pojedine račune. Ova funkcionalnost može biti korisna u kafićima, restoranima i sličnim mestima s više otvorenih računa. Pogodna je i kada je potrebno duže vreme unositi stavke na račun.

5. Podrška za platne terminale sa AssecoPos/Payten aplikacijom.

U okviru ove sekcije se mogu podesiti  parametri vezani za platni terminal. Ako je unet iznos u polje “Kartica” u tipovima plaćanja, sistem će prvo poslati taj iznos na platni terminal radi naplate. Tek nakon uspešne naplate će nastaviti s fiskalizacijom i štampanjem računa.

Sve navedene opcije dobijate u Teron Plus paketu.
Teron Plus paket sastoji se od Osnovnog paketa + navedenih dodatih funkcija.
Osnovni paket ostaje sa istom cenom kao i do sada 6e+ PDV na mesečnom nivou, a Teron Plus iznosi 10e + PDV.

Ukoliko ste zainteresovani za pretplatu na nove funkcije, kontaktirajte nas!

POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

 

Izdavanje avansnih računa, refundacija i konačnog računa

Izdavanje avansnih računa predstavlja problem sve većem broju firmi

Pitanja koja često dobijamo su:
Kako da prokucam avansni račun?
Kako da prokucam avansni račun koji se desio pre fiskalizacije?
Kucali smo avansni račun posle prvog maja, a sad treba da unesemo avans koji se desio pre fiskalizacije, kako to da uradimo?

Na sva ta pitanja imamo odgovor, a kompanija Teron se potrudila da olakša tehnički deo izrade avansnih računa, od prvog avansa pa sve do konačnog računa.

Na video uputstvu prikazan je postupak:

-Izrada avansnih računa u slučaju naplate avansa u sistemu eFiskalizacije

-Izrada avansnih računa u slučaju naplate avansa pre primene sistema eFiskalizacije

-Izdavanje avansnih računa u slučaju naplate avansa pre i avansa u toku primene sistema eFiskalizacije

-Refundacija avansnih računa

-Izrada konačnog računa

Na obukama koje održavamo u prostorijama naše firme ili putem video poziva, prolazimo kroz iste stavke kao na video snimku ili na Vaš zahtev radimo na konkretnim primerima sa kojima se susreće Vaša firma. Potrebno je samo da pripremite informacije koje je potrebno prokucati na avansnom računu, a mi ćemo Vam pomoći oko tehničkog dela izrade avansnih računa, refundacije istih i izrade konačnog računa.

Prijavite se





    Više infomacija možete dobiti na:
    Kontakt telefon: 063594711, 062725465 i 021466682
    Email: ralinkns1@gmail.com
    Lokaciji: Todora Toze Jovanovića 4a, Novi sad
    Društvenim mrežama Instagram i Facebook

    POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

     

    R

    KAKO DA URADITE IZVEŠTAJE NA TERON TPS900 FISKALNOJ KASI?

    ZA IZRADU IZVEŠTAJA BIRAMO FUNKCIJU 3.BLAGAJNA

    -ZA NULIRANJE DANA BIRAMO OPCIJU “PRESEK STANJA” . PO PRITISKU NA “PRESEK STANJA” DOBIJAMO VIZUELNU PREZENTACIJU SAMOG IZVEŠTAJA KOJI MOŽEMO DA ODŠTAMPAMO PRITISKOM NA SIMBOL ŠTAMPAČA. NAKON ŠTAMPANJA PRESEKA STANJA, KASA NAM NUDI DA RESETUJEMO PROMET ŠTO RADIMO PRITISKOM NA OPCIJU “POTVRDI”. SAM PRESEK STANJA IMA FUNKCIJU KOJA JE EKVIVALENTNA NEKADAŠNJEM “DNEVNOM IZVEŠTAJU”.

    PRESEK STANJA  BEZ POTVRDE NULIRANJA NAM DAJE PROMET DO MOMENTA IZRADE ALI NE NULIRA STANJE ŠTO JE EKVIVALENTNO ORIGINALNOM PRESEKU STANJA.

    -ZA PERIODIČNI IZVEŠTAJ BIRAMO OPCIJU “DNEVNI IZVEŠTAJ”. PRITISKOM NA POLJE “OD DATUMA” OTVARA SE KALENDAR I BIRAMO POČETAK PERIODA ZA KOJI NAM TREBA PROMET I PRITISKAMO TASTER “POTVRDI” SADA PRITISKAMO POLJE “DO DATUMA” I BIRAMO DATUM KRAJA PERIODA ZA KOJI NAM TREBA PROMET I TASTER “POTVRDI”. PRITISKOM NA “POTVRDI” DOBIJAMO VIZUELNU PREZENTACIJU PERIODIČNOG IZVEŠTAJA KOJU TAKOĐE MOŽEMO DA ŠTAMPAMO  PRITISKOM NA SIMBOL “ŠTAMPAČA ”.

    PRESEK PO KASIRIMA NAM KAO I PRESEK STANJA DAJE PROMETE PO KASIRIMA AKO SU DEFINISANI.  PRINCIP RADA JE IDENTIČAN “DNEVNOM IZVEŠTAJU”(PERIODIČNOM).

    PRESEK PO ARTIKLIMA  NAM DAJE PROMET PO ARTIKLIMA ZA ZADATI PERIOD PO PRINCIPU

    “DNEVNOG IZVEŠTAJA” (PERIODIČNI). PRESEK PO ARTIKLIMA ĆE PO IZRADI ZA TEKUĆI DAN PONUDITI RESET PROMETA PO  ARTIKLIMA ŠTO ĆEMO POTVRDITI AKO NAM TREBA JU IZVEŠTAJI NA DNEVNOM NIVOU.

    STANJE BLAGAJNE SE ODNOSI NA ZBIR GOTOVINE (FIZIČKI NOVAC) KOJA SE NALAZI U FIOCI ZA NOVAC.STANJE BLAGAJNE MOŽE DA SE MENJA PRITISKOM NA SIMBOL . ODABIROM OPCIJA ULAZ I IZLAZ NOVCA MOŽEMO DA MENJAMO STANJE BLAGAJNE. NPR: U SLUČAJU DA HOĆEMO DA DODAMO DEPOZIT U FIOKU (ZA VRAĆANJE KUSURA) IZABRAĆEMO OPCIJU “ULAZ NOVCA” I UNETI ŽELJENI IZNOS. NA KRAJU DANA JE POTREBNO UZETI  DNEVNI    PAZAR U OPCIJI „IZLAZ NOVCA“ GDE UNOSIMO DNEVNI PROMET U GOTOVINI GDE BI TREBALO DA OSTANE DEPOZIT (AKO JE UNET).

    VIDEO UPUTSTVO MOŽETE POGLEDATI NA SLEDEĆEM LINKU: https://www.youtube.com/watch?v=UvfrSN75m-A&list=PLXRyB-5Zz8a5y3yWJ9aFXBONPDIHidJqH&index=4

    POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

    Teron TPS900: Brzo prokucavanje računa.

    ZA PRODAJU IDEMO NA FUNKCIJU POČETNA  U POLJE ARTIKAL UNOSIMO  ŠIFRU ARTIKLA I TASTER „POTVRDI“. KASA TERON TPS900 POZIVA ARTIKAL I U ZAVISNOSTI OD POTREBE MENJAMO CENU ILI KOLIČINU I PRITISKAMO TASTER „DODAJ NA RAČUN“. ARTIKAL JE DODAT NA RAČUN I SADA NA TASTERU „UKUPNO“ PIŠE TRENUTNO STANJE RAČUNA. POSTUPAK SE PONAVLJA ZA SVAKI ARTIKAL I PRITISKAMO TASTER „UKUPNO“.

    -U SLEDEĆEM PROZORU DOBIJAMO SPISAK STAVKI NA RAČUNU KOJE MOŽEMO DA SKLONIMO SA RAČUNA PRITISKOM NA TASTER „-“ KOJI SE NALAZI ISPRED SVAKOG ARTIKLA.

    -ZA PROMENU TIPA PLAĆANJA PRITISKAMO DUGME „TIP PLAĆANJA“ U KOJE ILI UNOSIMO IZNOS ILI PRITISKAMO SIMBOL KVAČICU KOJI PODRAZUMEVA DA JE CEO IZNOS PLAĆEN TIM PLATNIM SREDSTVOM BEZ POTREBE UNOSA IZNOSA. 

    – ZA ŠTAMPU RAČUNA PRITISNEMO I DRŽIMO TASTER „ŠTAMPA“ 2 SEKUNDE. RAČUN IZLAZI IZ TERON TPS900 KASE.

    -ZA GOTOVINSKI RAČUN PRITISKAMO TASTER “????”  KOJE NAM DAJE OPCIJU „DETALJI RAČUNA“. U POLJE „KUPAC“ UNOSIMO PIB U FORMATU 10:123456789 ILI JMBG: 11:123456789012 ILI 12:123456789 ZA DRŽAVNE FIRME.

    -ZA FAKTURU POSTUPAK JE ISTI KAO I GOTOVINSKI RAČUN SA RAZLIKOM PLATNOG SREDSTVA. KOD FAKTURE ĆE BITI “PRENOS NA RAČUN“

    VIDEO UPUTSTVO MOŽETE POGLEDATI NA SLEDEĆEM LINKU: https://www.youtube.com/watch?v=UvfrSN75m-A&list=PLXRyB-5Zz8a5y3yWJ9aFXBONPDIHidJqH&index=4

    POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

    WEBINAR – AVANSNI RAČUNI

    Dragi korisnici,

    Za vas smo pripremili Webinar na kom ćemo vam pokazati postupak izrade avansnih računa na Teron softveru. Webinaru mogu pristupiti svi zainteresovani, kako Ralink komitenti tako i ostali. Webinar se deli u tri paketa: BASIC, STANDARD I PREMIUM.

    BASIC paket sastoji se od video snimka u kome su objašnjeni postupci izrade avansnih računa uz pomoć simulacije i u isto vreme objašnjenje svakog postupka. Pored video snimka dobijate pisano uputstvo za sve što se radilo na Webinaru. Nakon prijave na Webinar dobijate link sa pristupom video materijalu.

    STANDARD paket podrazumeva grupnu obuku na platformi Zoom.
    U toku Webinara zajedno prolazimo kroz izradu avansnih računa sa svim mogućnostima. Nakon završetka Webinara imate priliku da postavite pitanja u vezi tehničkih mogućnosti uređaja pri izradi avansa. Nakon prijave na Webinar, šaljemo Vam termine koji su dostupni, a vi birate koji dan i koje vreme vam najviše odgovara. Takođe kao i u Basic paketu, dobijate pisano uputstvo za sve što se radilo na Webinaru, kao i snimljen webinar kako bi se mogli podsetiti postupaka izrade računa.

    PREMIUM paket baziran je na Individualnoj obuci na Zoom platformi.
    U zavisnosti od dogovora na Webinaru ćemo vam pokazati sve postupke izrada ili ukoliko želite baziraćemo se na realne situacije, ili na primere koji su vama najviše potrebni.
    Nakon završetka „obuke“ imate dodatno vreme za postavljanje pitanja, rešavanja nedoumica i konsulatacije u vezi tehničkog dela.

    Prijava se vrši dostavljanjem sledećih podataka:

    -Naziv firme

    -Pib

    -Validna mejl adresa

    -Kontakt telefon

    -Naziv odabranog paketa

    Podatke dostavljate na:

    -Email: ralinkns1@gmail.com

    -Putem društvenih mreža Instagram i Facebook

    -Pozivom na broj: 021466682

     

     

     

     

    Pitanja i odgovori u vezi e-fiskalizacije

    Pitanje: Kada se obavezno iskazuje „ESIR vreme“?
    Odgovor: ESIR
    vreme se obavezno iskazuje samo u slučaju fiskalnog računa Avansa Prodaje (AP). To se dešava ako je datum uplate avansa različit od datuma izdavanja računa.

     

    Pitanje: Kada se obavezno iskazuje podatak u polju „ID kupca“?
    Odgovor:
    Ovaj podatak je obavezan samo u slučaju transakcija namenjenih licu koje mora da se identifikuje i tada mora biti prikazan na računu.
    U skladu sa Tehničkim uputstvo za administrativni i tehnički pregled funkcionalnosti ESIR-a ili L-PFR-a (verzija 1.11), u e-fiskalizaciji račun sa identifikacijom kupca se smatra onim računom koji sadrži identitet kupca. U polje ”buyerId” tkz. ID kupca, kasir upisuje jedinstveni identifikacioni broj koji može biti poreski ili bilo koje druge legitimacije prema šifrarniku

     

    Pitanje: Da li se promet izvršen poljoprivrednim gazdinstvima evidentira preko fiskalnog uređaja?

    Odgovor:U skladu s propisima o fiskalizaciji u prometu na malo, određena su pravila za evidentiranje transakcija prema vrsti poljoprivrednog gazdinstva. Fizička lica u poljoprivredi moraju koristiti e-fiskalni uređaj za promet na malo. Ova obaveza važi za aktivnosti koje nisu oslobođene fiskalizacije.

    Preduzetnici poljoprivrednici s obvezom PDV-a vode poslovne knjige. Registrovani preduzetnici u poljoprivredi, koji ne obavljaju maloprodaju, su izuzeti. To znači da promet dobara i usluga koji obavljaju ovi subjekti nije predmet fiskalizacije, uz pretpostavku da se ne radi o prodaji iz maloprodajnog objekta.

    Promet fizičkim licima – nosiocima gazdinstva, zahteva fiskalnu kasu. Preduzetnici poljoprivrednici su izuzeti od te obaveze ako ne obavljaju maloprodaju.

     

    Fiskalni račun za promet po osnovu kojeg je avans plaćen pre početka primene Zakona o fiskalizaciji

    Izdavanje fiskalnog računa za avans

    Prema Tehničkom uputstvu, u slučaju nedostatka originalnog fiskalnog računa, poziv na broj može se odnositi na broj naplate avansa. Na primer, pod brojem 121.

    Elektronska fakturisanje u javnom sektoru

    Od 1. maja 2022. pristup CRF-u je elektronski, što izaziva problem kod fiskalnih računa.

    Obavezni podaci u fiskalnom računu

    Sukladno Zakonu o elektronskom fakturisanju, obveznici fiskalizacije imaju obavezu unošenja Poreskog identifikacionog broja (PIB) kupca, a ukoliko je kupac pravno lice, dodatno i Jedinstvenog broja korisnika javnih sredstava iz Evidencije korisnika javnih sredstava Uprave za trezor.

    Postupanje u slučaju grešaka u fiskalnom računu

    Članom 15. stav 1. stav 2) Zakona o fiskalizaciji propisano je da će se novčanom kaznom od 300.000 do 2.000.000 dinara kazniti pravno lice – obveznik fiskalizacije ukoliko izda fiskalni račun bez obaveznih propisanih podataka ili sa neispravnim podacima relevantnim za visinu poreske obaveze.

    Postupanje u slučaju kvara fiskalnog uređaja

    Što se tiče rada u maloprodajnom objektu u kojem je došlo do kvara fiskalnog uređaja, obveznik fiskalizacije može posedovati i jedan fiskalni uređaj koji će koristiti kao rezervni (dodatni), odnosno koji može da koristi ukoliko dođe do kvara „redovnog“ fiskalnog uređaja.

     

    Koji su neophodni koraci za proces nove fiskalizacije?

    Obveznici na samom početku procesa efiskalizacije imaju dva koraka koji, pokazalo se u praksi, nisu baš jednostavni, a to su:

    1.  Zahtev za generisnje jedinstvene oznake o poslovnom prostoru
    Obaveza obveznika fiskalizacije je da pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi elektronskim putem dostave podatke o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama  radi generisanja jedinstvene oznake, kako bi mogli da započnu proces eFiskalizacije.

    2. Zatev za izdavanje bezbednosnog elementa i preuzimanje u PU.
    Prijavu za izdavanje bezbednosnog elementa obveznik fiskalizacije podnosi  preko portala ePorezi (https://eporezi.purs.gov.rs). A preuzimanje je u nadležnoj filijali Poreske uprave.

    Za sve naše sadašnje i buduće korisnike, mi uslužno završavamo oba zahteva, kao i preuzimanje Bezbednosnog elementa u Poreskoj upravi.

    Neophodni koraci za proces nove fiskalizacije koji se završavaju kod nas:

    3. Ugradnja Bezbednosnog elementa
    4. Aktivacija licence za softver na fiskalnom uređaju
    5. Unos artikala prvo punjenje ( cenovnika robe ili usluga )
    6. Obuka korisnika za rad sa fiskalnom kasom ili elektronskim fiskalnim uređajem
    – kako uneti nov artikal
    – kako promeniti cene postojećim artiklima
    – prodaja, jedan komad ili količina?
    – kako se izdaju avansni računi i konačan račun
    -izveštaji za dan ili neki period?
    -pravljenje izveštaja po artiklima?
    – promena papirne rolne?

    7. Podška korisnicima u budućemo radu.

    POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

     

    e-Fiskalizacija-proces

    Poštovani postojeći i budući partneri,e-Fiskalizacija

    e-Fiskalizacija redosled:

      1. Registracija poslovnih jedinica/prostorija

    Od 1. oktobra 2021. godine obveznik fiskalizacije na portalu Poreske uprave ePorezi popunjava prijavu svojih poslovnih jedinica/prodajnih objekata.

    Autorizovane osobe obveznika fiskalizacije se prijavljuju na portal ePorezi pomoću kvalifikovanog sertifikata.

    Na internet portalu ePorezi bira se PGJO – Prijava sa podacima za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora i poslovne prostorije.

    Na internet stranici PU objavljeno je Korisničko uputstvo za dostavljanje podataka i generisanje jedinstvene oznake o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama elektronskim putem.

    Za svaku uspešno podnetu PGJO prijavu obveznici fiskalizacije u sekciji „Poresko sanduče“ dobijaju Obaveštenje o generisanoj jedinstvenoj oznaci poslovnih prostora i poslovnih prostorija.

      1. Subvencija

    Obveznik podnosi Poreskoj upravi Izjavu o zainteresovanosti za finansijsku podršku za fiskalizaciju preko portala ePorezi, počev od 15. oktobra 2021. godine i zaključno sa 31. januarom 2022. godine, a nakon što mu PU dodeli jedinstvenu oznaku poslovnog prostora/prostorije

    Obveznik fiskalizacije može podneti samo jednu izjavu za dodelu finansijske podrške za vreme trajanja Javnog poziva.

    Izjava o zainteresovanosti za finansijsku podršku sadrži: naziv obveznika fiskalizacije, PIB, broj poslovnih prostora/prostorija u kojima će koristiti EFU, broj aktivnih fiskalizovanih fiskalnih kasa, identifikacioni broj fiskalnog modula fiskalne kase (IBFM), naziv banke, odnosno Uprave za trezor za one obuhvaćene Spiskom korisnika javnih sredstava i broj poslovnog računa.

    od 15. oktobra 2021. godine, zaključno sa 28. februarom 2022. godine, Poreska uprava proverava ispunjenost uslova za dodelu finansijske podrške i utvrđuje visinu iznosa finansijske podrške.

    Pravo na finansijsku podršku iz ovog programa obveznik fiskalizacije može da ostvari samo po osnovu poslovnih prostora i poslovnih prostorija za koje je Poreska uprava dodelila jedinstvenu oznaku poslovnog prostora i poslovne prostorije.

      1. Odabir i nabavka fiskalne kase u skladu sa potrebama korisnika.

    Mi imamo zaključene ugovore sa dosadašnjim, kao  i sa novim proizvođačima fiskalnih kasa, tako da vam možemo ponudti najbolja rešenja na tržištu.

      1. Upit za bezbednosni element

     

    Preko eFiskalizacije, autorizovane osobe traže izradu bezbednosnih elemenata za određeni PIB i određeni poslovni prostor koji su prijavili. Autorizovana osoba takođe može da naznači ime, prezime i broj lične karte ili pasoša osobe koju ovlašćuje za preuzimanje bezbednosnih elemenata.

    Bezbednosni elementi u vidu pametne kartice (hardverski element) se personalizuju i autorizovana osoba dobija obaveštenje o izrađenom bezbednosnom elementu koji će biti na raspolaganju za preuzimanje na šalteru „Vaš poreznik“ u nadležnoj filijali Poreske uprave. Ukoliko je bezbednosni element u vidu fajla (softverski element), on se automatski šalje u poresko sanduče gde će obveznik imati instrukcije za njegovo preuzimanje.

    Fiskalna kasa je registar kasa sa fiskalnom memorijom namenjena za registrovanje podataka o vrednosti prodatog dobra i izvršene usluge ( prometa). Registar unetih podataka u njenu bazu podataka o dobrima i uslugama koji se na propisani način saopštavaju kupcu dobara, odnosno korisniku usluga. Istovremeno evidentiranje na kontrolnoj traci fiskalne kase, njihovo periodično evidentiranje u fiskalnoj memoriji fiskalne kase i formiranje i štampanje fiskalnih dokumenata.

    Preporučujemo i prodajemo nove i polovne kase,koje su se u praksi pokazale sa najmanjim procentom reklamacija veoma pouzdane. U nasoj ponudi su isključivo savremeni modeli fiskalnih kasa. Uz svaku fiskalnu kasu korisnik dobija besplatan program za kasu, za lakse podešavanje i modifikovanje baze proizvoda ili usluga. Druga mogućnost je da mi za Vas uradimo unos artikala u kasu.

    Kod nas se vrši obuka za rad na fiskalnoj kasi koja obuhvata:

    Podrška se sastoji:

    Nazovite da proverite koje je najbolje rešenje za vas. Naš cilj je da budemo najbolja moguća podrška vašem poslovanju e-Fiskalizacija.

    Zapratite naše Facebook i Instagram naloge.

    POVRATAK NA POČETNU                                                                                                                                                                                                                                                             Nazad

    Pozovi